Annonce

Debatforum

Stoppet - godt på vej


Emne Rygestop - liiiige om lidt, i morgen, på mandag
Af slettet6153 11-04-2014 21:53:29

Hej Tina
Jeg har også gået som katten (eller kattene - vi har 3) om den varme grød.
Jeg har tænkt på at stoppe igen, siden den famøse sommerferie hvor jeg besluttede at jeg "lige ville prøve at hygge med kæresten" var forbi - som jeg liiiige troede jeg kunne. Men der var hele tiden en god undskyldning. Stress, hygge, det er ok, hvis jeg først prøver at stoppe "om lidt", i morgen, på mandag.
Kæresten ryger temmeligt meget, så der er hele tiden billige hjemmerullede cigaretter indenfor rækkevidde, og der ryges alle vegne.
Jeg er så heldig at jeg åbenbart ikke bliver fysisk afhængig, men faktisk bare kan "lade være med at ryge" uden fysiske gener.
Og nytårsmorgen var den rette dag kommet:: Jeg tænkte tanken, at jeg ikke ville ryge mere - og det har jeg så bare ikke gjort. Sådan! Pludselig var det bare det indlysende rigtige.
Jeg har haft et slagtilfælde med kombineret blodprop og hjerneblødning, som jeg næsten ikke har men efter. Men jeg har fået at vide af flere neurologer, at det totalt dummeste jeg kan gøre (og har gjort) er at ryge. Så derfor har jeg haft det virkeligt dårligt med at være begyndt igen efter flere års røgfrihed. Hvor dum kan man være!!!!!! Jeg er rigtig bange for at ende som en grønsag.
(Jeg vidste faktisk ikke at de fleste hjerneblødninger og blodpropper skyldtes tobak - jeg har altid "bare" været bange for KOL og lungekræft. Min far døde af lungekræft, efter at have arbejdet med asbest - og røget! Og det var ikke sjovt at være vidne til)
Jeg håber der er flere der har lyst til at dele tanker om rygestop-planlægning her.....
Knus, elin

Svar på dette indlæg


Emnetråd

Rygestop. slettet22544  10-04-2014
   Rygestop - liiiige om lidt, i morgen, på mandag slettet6153  11-04-2014
      Rygestop slettet22544  12-04-2014
         Rygestop Tidligere medlem  14-04-2014