Annonce

Stop med kvit.dk

Mange eksrygere fortller, at det egentlig ikke er s svrt at holde op med at ryge. Problemet er at lade vre med at begynde at ryge igen. Det er vanen og den psykologiske afhngighed, der fr eksrygere til at bryde deres lfte til sig selv. KVIT rygestopprogram er specielt designet til at hjlpe dig igennem de forskellige faser af rygestoppet og give dig de praktiske og mentale redskaber, der skal til for at holde fast i din beslutning.

Som medlem fr du adgang til:

  • 90-dages rygestop-program
  • Personlig online dagbog
  • Et lukket forum, hvor du kan mde ligesindede

90-dages rygestop-program

Rygestop-programmet flger dig tt med information, opgaver og masser af sttte under de frste tre mneder af dit rygestop. Du har adgang til det hele fra din personlige side p KVIT.DK - derudover fr du en kort besked p e-mail, hver gang der for eksempel er en ny opgave, der skal lses. Programmet indeholder:

En uges grundig forberedelse (kan fravlges)

I ugen op til dit rygestop fr du hjlp til at finde din personlige motivation og du lrer, hvilke situationer, der er 'farlige' for dig og hvordan du skal hndtere dem. Du kan vlge at stoppe med det samme, men vi anbefaler, at du vlger en uges forberedelse, da det forger din chance for succes. Programmet varer 90 dage fra din stopdag, uanset om du vlger forberedelse eller ej.

Intensiv sttte de frste 14 dage efter dit rygestop

Mange rygere beskriver de frste 14 dage efter deres rygestop, som 'to uger i Helvede'. Gennem daglige tips og opgaver hjlper KVIT dig igennem denne periode, hvor der erfaringsmssigt er flest der giver op.

Konstant hjlp og opbakning i tre mneder

Efter de frste 14 dage vil der g lidt lngere mellem de opgaver og informationer, du fr tilsendt, men du vil stadig f masser af hjlp til at holde fast i din beslutning. Ofte glemmer omgivelserne, at det stadig kan vre svrt at undvre tobakken efter halvanden mned som ikke-ryger. Men KVIT glemmer dig ikke.

Hjlp til at erstatte rygningen med nye sunde vaner

Frygter du, hvad badevgten vil sige til dine planer om at holde op med at ryge? KVIT hjlper dig med at undg, at rygestoppet stter sig p sidebenene og giver dig masser af tips til, hvordan du i stedet kan bruge rygestoppet til at f nye sunde vaner.

Adgang til akut hjlp, hvis du fler dig fristet til at ryge undervejs

Ingen rygere lgger tobakken p hylden uden at fle sig fristet undervejs. KVIT.DK forbereder dig, s du bedre kan hndtere de fristende situationer - og hvis det alligevel gr galt, kommer du over p et srligt program, som hjlper dig med at lre af din erfaring, s det ikke sker igen.

Forberedelse, s du kan holde fast i rygestoppet i fremtiden

Efter at have vret rgfri i tre mneder, er man net langt tttere p mlet om at vre helt fri af tobakken. Men de fleste skal stadig vre forsigtige i bestemte situationer i lang tid efter deres stop. KVIT.DK forbereder dig p at st p egne ben som ikke-ryger, ogs nr du har forladt programmet.

Online dagbog - en unik flgesvend

Efter at have vret rgfri i tre mneder, er man net langt tttere p mlet om at vre helt fri af tobakken. Men de fleste skal stadig vre forsigtige i bestemte situationer i lang tid efter deres stop. KVIT.DK forbereder dig p at st p egne ben som ikke-ryger, ogs nr du har forladt programmet.

Dit nye frirum - Mdestedet p KVIT.DK

Ingen forstr bedre end andre eksrygere, hvilke kvaler man kan gennemleve undervejs i et rygestop. KVIT.DK giver dig adgang til lukket forum, hvor du kan mde ligesindede 24 timer i dgnet. Hvis det gr dig, som det er get de fleste af vores brugere, vil du f et srligt og meget nrt forhold til de andre eksrygere, du mder p KVIT.DK. Der bliver grint, grdt og brokket undervejs og fordi man kun mder hinanden p nettet bag det personlige brugernavn, er der mulighed for at vre mere rlig og fri end de fleste andre steder.

Derfor virker KVIT rygestop

KVIT.DK er en unik service baseret p en af de mest gennemprvede psykologiske modeller, der findes. Modellen som p dansk kaldes 'Forandringscirklen' er udviklet af to amerikanske psykologer Prochaska and DiClemente, der i starten af 80erne fulgte en stor gruppe rygere i processen med at holde op med at ryge. Psykologerne opdagede, at et rygestop kan beskrives ved en rkke stadier, hvor rygeren gr fra at afvise, at han nsker at stoppe, til at overveje, og siden at beslutte sig for, at holde op med at ryge og endelig at handle aktivt. Prochaska og DiClemente dokumentere blandt andet, at rygerne har brug for helt forskellige typer af hjlp og information i de forskellige faser af deres rygestop. Den amerikanske model bruges i dag af rygestop-instruktrer over hele verden til at hjlpe rygere med at blive rgfri.

Udover 'Forandringscirklen' trkker KVIT.DK p en rkke psykologiske teknikker, der kendes fra 'Den motiverende samtale' - et koncept der oprindeligt er udviklet af de psykologerne Miller og Rollnick, men i dag bruges generelt til at hjlpe mennesker med at forandre livsstil og adfrd.