Annonce

Debatforum

Ris og ros


Topic Fri offentlig adgang til alle dagbøger via google
Author: slettet21168 04-01-2013 23:15:36

Kære kvit.dk
Der er et seriøst problem med beskyttelse af brugernes dagbøger, mod offentlig adgang. Via google er der faktisk fri adgang for alle, uanset om man er logget ind eller ej!

Googler jeg eksempelvis på ordene "allan" + "carr" + ".dk", kommer et af mine egne dagbøgsindlæg tilsyne i google.

Prøv at besøge google-søgningen herunder i Internet Explorer eller Firefox, hvor du vel at mærke ikke er logget ind på kvit.dk (du kan copy og paste adressen herunder).

https://www.google.dk/#q=allan+carr+.dk&hl=da&tbo=d&ei=vFDnUJnPNsnm4QT4zoGIDQ&start=20&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.bGE&fp=ca5365650ac91f89&bpcl=40096503&biw=1366&bih=664

Se det fjerde link fra toppen i googlesøgningen herover. Det er mit dagbogsindlæg fra den 1. januar 2013, der er uddrag af og fri adgang til. Klikker man på linket kan ALLE mine andre indlæg også læses OGSÅ SELV OM JEG iKKE ER LOGGET IND PÅ KVIT.

Dagbogssiderne har altså offentlig adgang for alle, herunder selvfølgelig også google-bot og andre søgerobotter. Vil I ikke indstille siderne til at kræve login? Det vil så også fjerne vores dagbøger fra google.

Prøv oså dette link fundet via googlesøgningen til min dagbog. Hvor du altså ikke er logget ind. Der er fri adgang til ALT:

http://www.kvit.dk/dk/support/membersearch/viewdiary.php?diarystatementid=44777

Jeg håber I hurtigt vil løse problemet. På forhånd tak.
Anne Hansen




Topic Okay, der er også adgang for alle uden google!
Author: slettet21168 04-01-2013 23:39:23

Kære kvit.dk igen
Jeg ser nu, at man slet ikke behøver google for at få adgang til alle dagbøgerne uden login. Man går altså bare ind på kvit.dk, og så klikker man på linket "Mødestedet" i topmenuen. Så er der adgang til alle indlæg!

Det forstår jeg ikke. Vil kvit-redaktionen uddybe hvorfor det er lavet sådan?

Med venlig hilsen
Anne Hansen


Topic Google
Author: Tidligere medlem 10-01-2013 12:34:38

Hej Anne
Ja sådan er det med alt.Men hele Danmark ved jo ikke at vi prøver at stoppe på kvit og uvedkommende kender ikke vores brugernavn.Ang.brugernavn,så har det altid undret mig at mange bruger deres eget fornavn og efternavn.Vi skal kun skrive om det som uvedkommende kan tåle at høre ,eller som vi selv vil udgive.
Fortsat held og lykke.kh