Annonce

Debatforum

Ris og ros


Topic Er dette svar OK?Er det venligt ment?
Author: Tidligere medlem 03-10-2012 09:34:01

Jeg vil laegge kortene paa bordet. Du skuffer mig,meget endda.
Helt aerligt troede jeg paa dig denne gang, naesten.
Det er da bare en cigaret du skal lade vaere med at ryge. Hvorfor kan du ikke finde ud af det? En skide cigaret. Du holder 1 dag og saa farer du ud ved foerst givne lejlighed og ryger, og har saa ondt af dig selv.

Oprigtig og aerlig? Vor herre bevares.
Hvis det vikelig var tilfaeldet ville du saa gaa ud og ryge?
Nyd dine smoeger.



Topic Er dette svar OK? Er det venligt ment?
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 11:19:22

Jeg nåede lige at læse Regnbues allersidste indlæg inden du lukkede ned, men kunne ikke komme med en kommentar, da hele profilen pludselig var væk.
Dit nye indlæg som Hoppebold til Regnbue synes jeg ikke er OK. Hvis du skulle have skrevet til enhver anden i samme situation, havde tonen været en helt anden. Hvis du (vi) blot kunne tildele dig selv den samme forståelse og empati som til alle andre ville meget se anderledes ud, men jeg ved godt at det er et helt livsprojekt.
Nej, ikke alt i denne verden synes retfærdigt, men man må vel bare prøve at få det bedst mulige ud af den livssituation, man nu engang er i - og så blot konstatere at nogle er heldigere end andre.
PS: Jeg tror stadig på at du kommer igen. Bjørneknuser.


Topic Kære eksryger
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 12:16:26

Tusinde tak.Ingen er fejlfri eller perfekte.Vil helst tro det bedste.Knus


Topic Nej dette svar til Regnbue var ikke OK...
Author: Tidligere medlem 03-10-2012 15:55:02

Jeg nåede lige at læse det inden Regnbue lukkede sin profil ned. Det var grimt skrevet, derfor kommer jeg lige på banen nu. Man sparker ikke til en der ligger ned.


Topic Kære Sofie
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 10:08:37

STORT TAK.


Topic Undskyld.
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 08:15:53

Jeg har det ikke godt med at jeg sendte det brev afsted til regnbue og jeg undskylder meget.
Jeg har intet aat sige til mit forsvar,men jeg var af en grund meget aegageret i paataltes fremgang.
Hun holdt mig underrettet om fremgang og tilbage . og om morgenen da jeg aabner sitet skriver hun i en munter tone at hun havde roeget.det klikkede for mig ,men jeg skulle have laest det igennem en gang mere foer jeg sendte det.Godt nok er det kun intenet men jeg blev for engageret.
Hvis paakraevet melder jeg mig ud.



Topic Modtaget ;o))
Author: slettet1260 04-10-2012 15:19:17

Kære Valbypige
Nobody is perfect !! Kæmpestort af dig at give denne undskyldning til Regnbue. Undskyldningern er modtaget og selvfølgelig helt accepteret. Det skrevne ord er mange gange unuanceret, og når man først har trykket på afsenderknappen, står det jo ikke til at ændre, men det har du absolut gjort nu. Selvfølgelig blever du her hos os andre kvittere - også efter de 3 måneder - ik ? ;o)) Vi venter alle utålmodigt på at Regnbue viser sig her hos os igen - jeg er sikker på at hun også har modtaget og accepteret din undskyldning - ik Regnbue? ;o)



Topic Valbypige
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 09:21:46

Din undskyldning er naturligvis modtaget.Der er intet menneske som helt ærligt kan kalde sig fejlfri.
Melde dig ud?Nej-der er brug for dig her på Kvit kan jeg tydelig se.Og du har brug for Kvit.
Fortsat held og lykke på din vej.


Topic Kære Valbypigen.
Author: slettet20719 04-10-2012 09:12:24

Ved et tilfælde havnede jeg hertil morgenen på denne debat, og kan forstå at du sendte et brev,som du senere fortrød og så gav en undskyldning, Godt gået, du skal naturligvis ikke melde dig ud, vi er stadig alle i samme båd dig, mig og regnbue og alle de andre også. Du har fået en erfaring, det er da fint nok, jeg har da også i mit liv oplevet at måtte æde kamelen,og det er faktisk sejt at kunne. Sårer man nogen går man direkte til dem og undskylder fra hjertet. Vi er jo alle lige langt fra den første. Nu må du ikke blive vred på mig, men jeg vil gerne dele en erfaring med dig, når jeg oplever at jeg bliver for engageret i andre og deres misbrug, det være alkohol eller røg, ved jeg af erfaringen nu kommer det: Så er det på tide at jeg kigger lidt på mig selv. Det er en god erfaring jeg er glad for og bruger. Det holder mig der hvor jeg skal være, nemlig mit eget ryge eller alkostop.
I den bedste mening og med mange knus
Valeur.


Topic Jeg synes du er ret sej:-)
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 08:32:09

Ja man kan være lidt for hurtig på aftrækkeren:-) Godt gået både med din undskyldning og dit rygestop.
Knus Sofie


Topic Undskyld
Author: Tidligere medlem 04-10-2012 08:37:12




Topic Halløjsa, husk lige på KVIT-fællesskabet
Author: Tidligere medlem 03-10-2012 12:21:22

KVIT-fællesskabet, ja og ikke mindst mangfoldigheden og rummeligheden.
Vedtægterne er godt nok gamle og det er vel også på tide I indkalder til en ny KVIT-generalforsamling!

"Vi har KVITs program.

Vi har grobunden, her hvor tanken om rygestop spirer.

Vi har hæderspladsen, også kaldet vuggestuen eller kravlegården (0-3 måneder).
Mange lektier og opgaver, KVIT holder vågent øje og følger nøje.

Vi har legestuen for dimittender (3-12 måneder)
KVITs program er gennemført og bestået. Kvit-svendebrevet er opnået.
Større frihed, få opgaver, dog ingen behøver at ”stå tilbage ene og forladt”
KVIT er her jo stadig!

Vi har 1-års klubben.
Her lærer vi takt og tone og forbereder os til at indtræde i den fornemme 2-års klub.

Vi har 2-års klubben.
Her er næserne højt i sky, langt oppe over røgtågerne.
Der udveksles minder om gamle dage.
De trælse er glemt for længe, længe siden.

Og så har vi KVIT-klubben, der hvor vi alle mødes.

Der udstedes gæstekort til alle klubber. Det er jo vigtigt at udveksle erfaringer og spændende at høre om andres oplevelser.

Vi har plads, ventiler og rummelighed til alle.
Vi fejrer hver en anledning, vi selv finder grund til.
Vi har ufatteligt mange jubilæer.
Vi kvitter tobakken; men det er så sandelig ikke kedeligt at kvitte.
Vi er en mangfoldig skare med ufatteligt mange ressourcer.
Vi bidrager hver især med det, vi kan.

Der kan når som helst indkaldes til ny kvit-generalforsamling"

Knus, roser og rigtig god kvit-tur