Annonce

Debatforum

Stoppet - godt på vej


Topic røgfri 23 timer og ved at blive skør
Author: Tidligere medlem 16-01-2015 18:51:30

Klokken 20.15 har jeg været røgfri i 24 timer.
Jeg er stjerne rastløs rygetrangen irriterer mig noget så gevaldigt. Tålmodigheden er ikke helt så stor i forhold til min kæreste min søn slipper nok afsted med for meget.
Åh hvor jeg er ved at gå ud af mit gode skind lige nu.


Topic Hold ud!
Author: slettet6153 16-01-2015 23:22:44

Og hold dig fra alkohol. Det er rigtigt farligt. Gør noget der afleder hænder og tanker. I 7 minutter. Så længe varer et gennemsnitligt anfald af rygetrang. Taktik mod rygetrang. Håber du kan sove godt. Hilsen Elin


Topic Alkohol og rygestop
Author: slettet23315 19-01-2015 07:47:27

Nå ja det med alkohol var nok et dårligt råd, da det skaber rygetrang hos mange....det tænkte jeg ikke på. For mig og fler andre, jeg kender, virker alkohol beroligene, så man glemmer cravings efter cigaretter🍷


Topic Belønning
Author: Tidligere medlem 20-01-2015 16:54:46

Hvad bruger i som belønning, når i har virkelig lyst til at ryge?
De fleste dage når jeg kommer hjem fra arbejde har jeg VIRKELIG behov for en eller anden form for belønning føler jeg. (før i tiden var det cigaretten, der var belønningen). I den første uge har jeg kunnet dulme trængen ved at spise noget mad og føle lidt glæde herved, men det er en virkelig dårlig løsning i det lange løb, da jeg ikke ønsker at tage på i vægt.

Jeg er begyndt at træne regelmæssigt, men den mængde dopamin der udløses heraf, kan ikke gøre det op for den følelse jeg normalt fik, når jeg røg en cigaret.

Det drejer sig primært om det tidsrum fra jeg kommer hjem fra arbejde, til jeg begynder på aftensmaden.

Så hvis i ligger inde med godt råd, så sig endelig til.


Topic Belønning
Author: slettet6153 21-01-2015 20:39:22

Den er svær - hvis det er samme følelse du går efter. Min løsning: The, en pause med en bog eller computeren og en halv æske Haribo sukkerfri salmiak pastil giver jo ikke rigtigt et kick. Jeg løb en overgang i skoven, og nød følelsen af friske lunger. Men motion synes du jo ikke er nok? Måske har andre et bud?
Hej, Elin


Topic belønning
Author: slettet23315 22-01-2015 10:09:48

Tjaeee....hvad gør jeg: et hurtigt spil tetris på ipaden eller en kop kaffe, et afsnit i yndlingstvserien, ordner vasketøj så jeg har fri til en god film eller bog om aftenen, et såkaldt "møgblad" fx Billedbladet, hvis man er til det.....kort sagt: adspredelse som kun tager 10 minutter.


Topic Belønning
Author: slettet23397 22-01-2015 20:27:50

Mit bud er noget af det samme. En kop kaffe, støvsuge, småryddeop eller lignende. Derudover spiser jeg gulerødder - de giver ikke lige et kick men tager lidt tid at spise, så rygetrangen er væk bagefter:-)


Topic Du kan godt!!!
Author: slettet23503 16-01-2015 22:38:06

Gør alt hvad du kan for tænke på noget andet fx gå en tur, og brug nikotin hjælpemidler, det hjælper virkelig. På min første dag var jeg næsten på vej ned for at købe cigaretter. Så tog jeg en hurtig beslutning og gik på apoteket i stedet. Handlede stort ind, og selv om det stadigvæk er hårdt er det udover viljen helt sikkert nikotin hjælpemidlerne der hjælper mig til at holde ved. Du kan, du vil og du skal!!!!! Kærlige hilsner til dig du bliver så stolt af dig selv når du står op i morgen og overvandt din første dag!!


Topic 23 timer og ved at blive skør?
Author: slettet23315 16-01-2015 19:33:21

Du må en tur på apoteket og have nikotinsubstitutter. Samt tage 50 armbøjninger og 100 englehop.

Eller drikke et par glas rødvin og indtage chips eller hvad du godt kan li.

Pøjpøj.