Annonce

Debatforum

Stoppet - godt på vej


Topic Røgfri i knap 2,5 dag og alkohol?
Author: slettet24317 13-11-2015 07:50:37

Hej

Jeg har nu været røgfri i 2,5 dag. Er ikke nået så langt, men kan mærke at det går i den rigtige retning.

Jeg skal til familiefødselsdag på lørdag, hvor min far og farbror er rygere og resten ikke-rygere. Jeg elsker rødvin til maden, men ved ikke om det er klogt, når det er så tidligt i forløbet? Ellers vil jeg bare sige, at jeg siger nej til alkohol, fordi ellers kan jeg ikke holde mit rygestop. Tror de fleste vil kunne forstå det (2 SOSU'er og 2 sportsfanatikere), men vil gerne have beslutningen på plads, inden vi tager afsted.

Så hvad er jeres erfaringer?


Topic Nej til sprut
Author: slettet6153 13-11-2015 22:56:17

knæk smøgVelkommen i klubben.
Det er dit livs bedste beslutning du har taget. Vi er mange her der gerne vil støtte dig.

Hold dig fra alkohol indtil du virkeligt er blevet ikke ryger. Det er så svært at holde fokus med promiller i blodet.

Du kan også melde dig til
ekvit.dk. Mødestedet her kan ekvit ikke hamle op med, men der er mange gode værktøjer. F.ex. denne video om fordele ved rygestop.

Har du brug for at tale med nogen, kan du ringe gratis til en rygestoprådgiver på STOPlinien 80 31 31 31. Åbningstider: Mandag-torsdag kl. 10- 20, fredag kl. 10- 16, lørdag og søndag lukket.
Og du kan finde gratis rygestopkurser, hvor du bor .

Hilsen Elin